vrijdag 7 maart 2008

Wandeling

Gisteren zijn Blacky en ik weer heerlijk wezen wandelen. Wat we eigenlijk elke dag wel doen in het bos. :-) Het gebied waar we liepen is ook mooi en afwisselend. De honden moeten daar aan de lijn. Maar dat vind ik geen enkel probleem want Blacky moet toch altijd aan de lijn omdat als hij eenmaal wild ruikt hij wegloopt om wild te zoeken.
Ik wist dat er herten zitten. Want die was ik al eens tegengekomen. Maar blijkbaar zitten er ook reeën. En elke keer als ik zoiets tegenkom dan beneemt mij dat gewoon de adem. Ik ben dan zo ontzettend dankbaar dat ik dat mag meemaken, dat ik ze mag zien. Ik heb al vaker reeën gezien en herten. Maar het blijft elke keer weer adembenemend. Ik zag er eerst 1 toen zag ik dat er nog 2 stonden en uiteindelijk zag ik dat er 5 reeën waren die mij ook zagen. Ze werden wat onrustig door mij en ik ben langzaam verder gelopen zodat ze niet heel hart weg zouden rennen.
Op de parkeerplaats staat ook een gebouw waar ook aan de buitenkant wat informatie staat. En daar staat ook een artikel over opgejaagd wild door loslopende honden. En waardoor dus ook veel reeën en herten overlijden. Omdat ze of worden aangevallen door de honden of worden overreden. Dat is toch iets verschrikkelijks. Ik erger mij er dan ook aan als mensen hun hond los laten in aanlijngebieden. Er zijn ook gebieden waar de hond los mag. Men kan dan toch daar naar toe gaan denk ik dan. Zag gisteren ook toen ik net wegreed van de parkeerplaats iemand die dus de hond los liet terwijl er duidelijk staat dat het niet mag. Ik hoop dat ze de reeën niet zijn tegengekomen. Want hoe vaker dit gebeurd zal er toch een kans bestaan dat men helemaal niet meer met honden de bossen in kan. Want er komen steeds meer plekken waar men niet meer met de hond naar toe mag.
Hier vind je een artikel over opgejaagd wild. En er zijn nog veel meer artikelen hierover op het Internet te vinden.
Gelukkig zijn het maar enkelen die hun hond loslaten en de meerderheid houd zich gewoon aan de regels.
Het was ieder geval weer een wandeling om niet te vergeten.

Groetjes en veel liefs van Monique

Geen opmerkingen: