zondag 27 april 2008

Tuin

Ik ben deze week druk bezig geweest in de achter Tuin. Snoeien en gedeeltes border omgespit. Ik onderhoud mijn tuin op een natuurlijke manier. Wat in houd ik spuit niet met chemie (gif) en ik werk alleen met compost en kooienmest. Ben echt zo'n geiten wollen sokken Typ in veel opzichten lol.
Het leuke is dat er een steeds groter evenwicht in mijn tuin ontstaat. Zo komen er met het jaar steeds meer lieveheersbeestjes in mijn tuin en leggen ook veel eitjes en de larven doen ook hun goede werk. Ik heb elk jaar wel last van luis in mijn vlinderstruik. Maar de lieveheersbeestjes en de larven halen het altijd weg. Het is zo leuk te zien hoe zo'n kringloop gaat. Ik heb natuurlijk ook mieren en slakken in de tuin en die doen ook hun werk :-) en nog veel andere nuttige dieren.
In mijn gras vind je dus ook klaver , paardenbloem en als de paardenbloem zo ver zijn dat er zaad is kwamen er vorig jaar de puttertjes op af. En oh wat een mooie vogeltjes.
Ik wilde ook erg graag madeliefjes in mijn gras maar die had ik nog niet. Dus heeft mijn paps ze ergens vandaan gehaald en ik heb ze nu in mijn gras geplant. Ben er erg blij mee. Het staat zo leuk. In de border heb ik dit jaar zaad van een bloemenweide gezaait. Ben ontzettend benieuwd hoe het word. Er zit ook graszaad tussen zodat het een mooi dichte bloemenborder word. Ik ben altijd zo weg van de grasranden op plekken waar ze niets doen in de natuur alleen zo nu en dan maaien. Het is dan altijd een verscheidenheid aan planten. Ik hoop dat het in de toekomst ook zo word in mijn tuin.

Groetjes en veel liefs van Monique

Geen opmerkingen: