maandag 15 september 2008

Brokjes loskoppelen

Omdat ik de laatste dagen vaak brokjes heb gebruikt om haar van haar plek te krijgen om te gaan wandelen. Ben ik nu begonnen om de brokjes niet meer te combineren met het tuigje. Want het werkte nu ook niet meer. Dat doe ik nu pas sinds vanmorgen en dat begint nu al vruchten af te werpen. Telkens doe ik wat brokjes in haar bakje zonder dat ik er dan bij sta of in de buurt ben als ze het wil pakken. Eerst moest ik helemaal uit de kamer verdwijnen. na een paar keer kon ik er al bij blijven. Ze pakte het zelfs weer uit mijn hand in de keuken. Ook toen ik de vaatwasser uitruimde en ze kwam kijken gaf ik haar een brokje en beloonde haar met woorden. Dat wil ik nu even een tijdje doorvoeren en zo ook steeds dichter bij de gang brokjes geven. Zodat ze weer ook die kant op durft te lopen. Kijken of we het zo op kunnen lossen. Als ze iets moet doen zal ze het even in de tuin moeten doen. Totdat ze weer zo ver is om weer het tuigje om te krijgen. Ik vind dit ieder geval al weer aardig goed gaan. Het was dus even goed om het allemaal even van mij af te schrijven en tot dit besluit te komen om eerst de brokjes voor haar los te koppelen van het tuigje en dat het betekend dat we gaan wandelen. Ik heb wel ook nog even de Adoptieconsulente gemaild voor advies. Misschien dat ze nog meer optie heeft hoe ik dit het beste kan aanpakken.

Geen opmerkingen: