dinsdag 16 september 2008

Het werkt

Het heeft zo goed gewerkt dat het duidelijk is dat het geen gezondheidelijk probleem is maar dat het toch gewoon angst was. Ik heb gisteren nog de hele dag door geoefend. Met grote pauzes ertussen en s' middags gaf ze aan dat ze wat moest doen. Ze keek naar de gang maar vond dat nog niets en ging toen voor de achterdeur staan. Toen liep ze naar buiten en snel weer naar binnen en daarna nog eens naar buiten en deed toen een grote plas. Daarna zijn we gewoon verder gaan oefenen met de brokjes en s' avonds tegen 20.00 uur werd ze wat onrustig en ging zelfs naar de gang. Dus heb ik even gekeken of ze wilde dat ik haar breede halsband om doe en dat ging goed en ook het tuigje kon ik makkelijk om doen. En we hebben lekker even gewandeld. Vanmorgen heeft ze zoals altijd eventjes een plasje in de tuin gedaan en daarna kleed ik mij altijd aan en dan gaan we normaal altijd wandelen. Vanmorgen was ze weer even iets angstiger en heb ik wel makelijk haar halsband om kunnen doen. Maar het tuigje was weer even eng. Ze liep dus eerst weg en kwam daarna toch weer terug naar de gang. Daar heb ik haar dan uitgebreid voor beloond met woorden en een koekje en kon ik weer het tuigje omdoen. Ik ga zo gewoon door en ze mag zelf aangeven als ze uit wil en of ze het in de tuin wil doen of wandelen. Ik heb normaal altijd liever een soort vasten tijden. Maar dat komt later wel als ze niet meer bang is. Ik ben nu ieder geval ontzettend blij dat het al weer zo goed gaat. Het was ook goed dat ik gisteren gewoon even alles van mij af heb geschreven. Juist als ik een beetje niet meer weet wat ik moet doen of wat de oorzaak is van iets. En ik dan een soort paniekerig ben dan is de intuïtie ook een soort geblokkeerd.

Ze houd ontzettend van knuffel. Als ze op haar plaats ligt en ik dan bij haar kom gaat ze er gewoon helemaal voor liggen. Ze strekt zich dan vaak en ook gaan altijd haar ogen dicht. Vaak valt ze zelfs in slaap. Ook als ik gewoon bij haar zit en zachtjes met haar praat valt ze in slaap. Ik ben blijkbaar zeer slaapverwekend. hahahaha Ze is echt een scheet.

Gisteren heeft ze haar laatste antibioticum pillen gehad en ik heb afgesproken met de assistente van de dierenarts dat ik nu eventjes een paar dagen afwacht of de koorts terug komt en dan aan het eind van de week langs zal komen bij hun. Als de koorts natuurlijk terug komt ga ik eerder. Vandaag heeft ze dan nog een wormkuur gehad. En dan gaan we over een paar dagen beginnen met haar darmflora te herstellen. Want ook bij honden net als bij mensen na een antibioticum kuur zijn ook de goede bacteri├źn niet meer wat ze zouden moeten zijn.

Geen opmerkingen: