zondag 14 september 2008

Koorts

Toen Sita net bij mij was, zag ik opeens bloeddruppels op de grond en zag ook dat de staart vies was. Toen dacht ik dat ze misschien niet gesteriliseerd is. Omdat ik ook geen echt litteken zag alleen echt een heel smal littekenetje wat misschien zelfs geen eens een litteken was. Ik heb toen even met de adoptieconsulte gesproken en zij zo met de stichting praten. Na een korte tijd werd ik gebeld door de adoptieconsulte dat ik maar even naar de dierenarts moest gaan omdat ze misschien ook een baarmoederontsteking zou kunnen hebben. Daar schrik je natuurlijk van. Toen we bij de dierenarts waren kwamen we er dus achter dat ze koorts had. Omdat niet goed te zien was of ze gesteriliseerd was hebben we besloten een echo te doen. Wel heeft ze meteen een spuit antibiotica en een koorts/ontstekingremmergekregen. Ook voor thuis heb ik een kuur antibiotica gekregen en voor een paar dagen een koorts/ontstekingremmer. Op de echo was het allemaal toch een beetje moeilijk te zien omdat ze wat lucht in haar buik had. Maar ze dachten ieder geval te zien dat de baarmoeder weg is maar wel aan beide kanten een stukje eierstok achter is gebleven. Ieder geval was nu uitgesloten dat ze geen baarmoederontsteking heeft. En dat was natuurlijk een opluchting. Om toch even zekerheid te krijgen of ze loops is, is er nog een bloedonderzoek gedaan. Daaruit bleek dat ze niet loops is. Dus hebben we nu besloten om haar niet te opereren om de rest eierstokken weg te halen. Mocht ze in de toekomst nog eens loops worden dan kan dat altijd nog. De koorts is sinds vrijdag ook weg. Dus dat is heel erg fijn. Ik moet een dezer dagen nog eventjes terug komen naar de dierenarts om te vertellen hoe het nu gaat. Maar ik ben zeer blij dat ze geen koorts meer heeft. Ik had wel gevoeld dat ze warm was maar dacht eerlijk gezegd dat het van de opwinding allemaal komt. Omdat ze nu ook wel na een wandeling best warm is. Ze heeft zich ieder geval fantastisch gedragen bij de Dierenarts. De eerst keer was ik best behoorlijk nerveus. Want hoe zal ze zich gedragen. Maar het ging heel goed. :-)
Voor de rest gaat het goed met Sita. Ze leert elke dag bij. Ze is nog steeds zindelijk en er is niets meer gebeurd. Ze heeft een ontzettend uithoud vermogen wat haar blaas betreft. Ik sta er soms wel eens van te kijken. Maar dat is natuurlijk heerlijk. Ze is zo'n schat.
Hier nog 2 foto's die ik deze week heb genomen.
Ze vind het zo heerlijk om tegen haar Teddy aan te liggen. Alleen als die omkiept vind ze het niet zo leuk ;-)




En hier kijkt ze gewoon leuk :-) Ze ligt dus erg graag op haar kussen :-)




Binnenkort schrijf ik weer iets meer hoe het gaat met alle nieuwe indrukken die Sita krijgt.

Geen opmerkingen: