maandag 15 september 2008

Mmmmm

Even niet meer weten wat ik het beste kan doen. Als Sita en ik aan het wandelen zijn gaat het best goed. Ze schrikt nog regelmatig maar heeft ook wandelingen dat ze minder schrikt. Ze is al 2 keer mee geweest naar mijn ouders en dat ging ook boven verwachting goed. Ze vond het helemaal niet zo ontzettend eng. Gisteren zijn we nog samen met de auto weg geweest. Dat vond ze in het begin zo eng dat ze ontzettend begon te bibberen. Zo erg dat ze zelfs met haar mond geluid maakte. Maar dat zakte snel en ze bibberde alleen nog af een toe een beetje. Het wandelen daarna vond ze erg fijn. We waren wel al vaker met de auto weg geweest, maar dan zat ik meestal naast haar. En dan bibberde ze ook af een toe. En nu was dat toch weer anders voor haar. Dus dat vind ik allemaal erg goed gaan, en ben ik zeer tevreden hoe het gaat.
Maar in huis is er een probleem. Het lijkt er op dat toen ze koorts had ze actiever was. Sinds we bij de dokter zijn geweest heeft ze steeds minder zin om te gaan wandelen. Ze wil niet meer naar de gang komen zodat ik haar het tuigje om kan doen. Toen dat begon te veranderen kwam ze nog wel als ik wat brokken in haar voerbak deed. Maar ook dat werkt niet meer. S’ morgens had ze er nog geen probleem mee. Maar vanmorgen wilde ze ook niet meer uit. En heeft alleen wat in de tuin gedaan en is toen weer op haar plek gaan liggen.
Ze komt wel gewoon voor haar eten naar de keuken. En dat smaakt haar nog steeds erg goed. Maar gaat daarna meteen weer naar haar plek. Koekjes smaken haar ook nog steeds als ik ze breng naar haar plaatsje. Voor dat we naar de dierenarts geweest zijn. Begon ze juist al een beetje naar haar naam te luisteren. En was ze wat actiever. Ze begon wat losser te worden. Ik heb haar wel 1 keer moeten dwingen om mee te gaan omdat we een afspraak hadden bij de dierenarts. Omdat het niet lukt om haar over te halen om met mij mee te gaan en we toch echt weg moesten heb ik haar op moeten tillen van haar eigen plek. Wat ik normaal nooit zo doen. Maar nu moest het even.Is dat de oorzaak?
Of voelt ze zich niet zo goed vanwege de antibiotica?
Of zit er meer achter op gezondheidsgebeid?
Ze slaapt momenteel erg veel. Misschien is het ook wel zo dat momenteel alle moeheid er uit komt?
Ik weet nu even niet wat ik het beste kan doen. Haar gewoon met rust laten?
Haar dwingen te gaan wandelen, lijkt mij ook geen goed idee. Wel is het zo dat als ze eenmaal buiten is ze het wel altijd fijn vind.
Ik ga maar even contact opnemen met de adoptieconsulte. Misschien heeft zij wat tips hoe ik dit het beste kan aanpakken.
Vandaag is de laatste dag van de antibiotica kuur. Misschien dat ze zich als het uitgewerkt is beter voelt?

Geen opmerkingen: