zaterdag 6 september 2008

Vooruitgang

Het gaat goed met Sita. Ze is ontzettend lief en elke dag maakt ze voorderingen. Soms kleine stapjes maar ook grote. Ik ben er nu achter gekomen dat als ze achter een hond aan kan lopen. Met een aantal meters afstand ertussen in vind ze het niet eng. Als de hond aan de overkant van de straat loopt vind ze dat ook niet erg. Komt de hond frontaal op haar af gelopen is ze wel ontzettend bang. Maar dat is wel fijn om te weten want dan kunnen we lekker oefenen met achter een hond aan te lopen en zo. En ze misschien eens van de zijkant benaderen. Ik vermoed ook dat ze wel eens is aangevallen door honden. Ik denk dat, dat allemaal wel goed komt.
Ze heeft geen enkel probleem met regen. Veel Galgo's schijnen een hekel aan regen te hebben en willen dan niet naar buiten. Sita en ik hebben al regelmatig in de regen gelopen en ze vind het geen probleem. De 3 keer dat ik nu in het bos gelopen heb zijn we ook elke keer behoorlijk nat geworden. Ze vind het bos echt heerlijk.
Ze maakt steeds vaker contact. Ze heeft al 2 keer haar neus tegen mij aangeduwd en ze komt vaker naast mij staan. Ze durft nu ook al brokjes uit mijn hand te eten. Het gaat dus allemaal erg goed vind ik. Ze is pas een week bij mij. Het lijkt al veel langer.

Geen opmerkingen: